Socker svar

,
 
Hur har det gått att dra ned på sockret? Kan du inte skriva lite om strategin du har för att avvänja dig och berätta hur det går? Vore intressant!
 
Jag önskar att jag kunde skriva att det går väldigt bra, inget socker har jag stoppa i munnen och jag mår underbart! Men så är det inte. Jag har dragit ner på sockret absolut men jag äter det fortfarande. Jag äter mycket mindre och tanken är att jag så småningom ska vara utan det helt.
Strategin var först att sluta tvärt med sockret men det gick inte. Jag mådde inte bra och jag läste om sockeravvänjning och det sägs att man mår väldigt dåligt när man slutar med det tvärt. Man får influensa liknande symtom och man rekomenderas att göra en sockeravvänjning på ett behandlingshem. 
Så för att inte må dåligt bestämde jag mig för att trappa ner på sockret och minska vecka för vecka för att till slut vara fri. Just nu dricker jag en burk coca cola om dagen, innan drack jag en liter. Coca cola är mitt största last! Godis och choklad äter jag någon gång i veckan och kanske en hand full. Jag tycker inte godis smakar speciellt gott utan det smakar mest konstgjort, vilket det även är.
 
Mitt mål är att vara sockerfri tills hösten, att kunna låta bli sockret, inte tänka på det. Givetvis måste jag också bli bättre på att äta mat! Jag får ofta blodsockerfall och då är colan bra.
  
Besök gärna Julia som skrev kommentaren: http://juliaoflund.se/
 

Kommentarer:

1 sofie - mamma till 2:

sv: den äääär galet god ;D

En RIIIKTIG sockerbomb dock ;P hehe.

2 Mammalola:

Bra jobbat, ändå tycker jag ! Sockerberoende är ibland lika svårt att bli av med som rökning :)

Kommentera här: