Min nyttighetsperiod

Hej kära bloggen!
Tanken var att börja min nyttighetsperiod idag men får skjuta upp det tills imorgon. Vi kom hem igår kväll och det finns knappt någon mat hemma så ska strax i väg och handla. Att planera måltiderna är a & o! Jag tänkte även ta foto varje söndag morgon i kläder givetvis för att se om det blir någon skillnad eller inte. Jag hoppas såklart på att bli smalare men målet är att få bort sötsuget och kunna njuta av hälsosam mat. Jag kan inte dra ner extremt på kalorierna eftersom jag fortfarande tränar löpning, då behöver jag ett viss antal för att inte bryta ner kroppen.
 
Planen:

  • Äta frukost, lunch och middag. Ca 400 kcal vardera.
  • 2 mellanmål. Ca 150 kcal vardera.
  • Dricka vatten till alla måltider.
  • Äta regelbundet.
  • På tallriken ska det finnas protein, fett, kolhydrater och minst en grönsak.
  • Ingen läsk, godis, chips, fika eller choklad under tiden.
Det som kommer vara svårast är att utesluta allt socker på en gång men jag är en allt eller inget person. Tanken är att fota det mesta av maten och göra ett collage. Där kommer jag skriva vad det är och hur mycket en måltid innehåller sen lägga det i ett inlägg varje kväll vid ungefär samma tidpunkt. Just för att ni som är intresserade ska veta när det kommer upp och inte sitta flera gåger om dagen och kolla. Jag kommer också göra en egen kategori om min nyttighetsperiod där ni kan gå in och se vad som hänt!
Som ni ser är planen väldigt enkel, men jag tror på enkelheten! 
 
Är det någon måltid som ser god ut skriva jag gärna ut receptet!

Kommentarer:

1 Sandra - mamma till Alessandro :

Spännande att följa! Jag ska försöka hänga på så gott det går :)

2 en chic mammas bekännelser:

snygga asics jag har likadana :D

jag kan alla dagar rekommendera revlon, bästa av dom bästa !! klarar mig inte utan och har haft i 4-5 år nu

kram

Kommentera här: