Hur går det ...?

med min nyttighetsperiod?
Det går bra men jag skulle ljuga om jag sa att det är enkelt, för det är det inte.Det är kämpigt! Jag är inte sugen på godis eller socker men det känns som att min kropp är matt eller utslagen. Men jag ska klara detta ochjag ser positivt på det.Fram till vi ska på semester ska jag köra på detta och sen på semestern ska jag intevara lika hård men förhoppningsvis har jag lagt sockret bakom mig och kan njuta av nyttiga saker istället. 
 
Jag har även ändrat lite i kosten eller jag räknar inte vartenda kalori längre, det fungerar inte. Det tar tid som jag vill lägga på min son och jag vill inte vara den mamman som jämt står med matvågen. Mitt mål är att få bort sockerberoendet så jag lägger fokus på att äta bra och mättande mat sen ska jag givetvis inte äta hur mycket som helst men lagom. Målet var inte heller att gå ner i vikt, utan bli tigthare och starkare och för att bygga muskler måste man äta ordentligt! Jag skriver fortfarande matdagbok som jag kommer dela med mig här men det är inte alltid det kommer en massa bilder på maten, gör jag något nytt eller som ser gott ut lägger jag upp bilder givetvis.
 
Nu ska jag och mitt lilla busfrö promenera till lekparken!

Mitt last

Mitt last här i livet är Coca Cola och numera dricker jag endast Coca Cola light. Light veriationen är inte bra den heller men jag klarar mig inte utan. Jag har bestämt mig för att jag får dricka en burk om dagen denna veckan. Nästa vecka får jag dricka en burk varannan dag, veckan därefter två burkar i veckan och sedan en burk i veckan. Målet är att kunna dricka en burk på exempelvis fredagar och inget mer. Att jag ska se det som något gott att unna mig, inte något jag måste ha dagligen.
 
Jag är egentligen helt emot lightprodukter men detta är ett undantag. 

Nyttighetsperiod - dag två

Frukost: kaffe, mjölk, mannagrynsgröt, banan = 270 kcal.
Mellanmål: äpple, jordnötssmör, coca cola light = 174 kcal.
 
Lunch: kassler, råris, ananasringar, chilisås = 337 kcal.
Mellanmål: kaffe, möjlk, banan = 133 kcal.
 
Middag: vegfärs, quinoa, kokta grönsaker, dressing = 446 kcal.
Kvällsmål: allevo bar toffee = 210 kcal.
 
Totalt: 1570 kcal.